Termék leírás
Doxa D-Sport: Stopper funkcióval ellátott, megbízható, svájci quartz szerkezettel rendelkező, sötét számlapos óra, mely nemesacél óratokkal, karcálló zafírkristály óraüveggel, valamint kaucsuk óraszíjjal készült.
Doxa D-Sport: A Doxa D-Sport kollekció órái sportosan elegáns kialakításuk miatt, akár hétköznapi, akár alkalmi viseletre is megfelelő választásnak bizonyulnak.
Doxa D-Sport: Stopper funkcióval ellátott, megbízható, svájci quartz szerkezettel rendelkező, sötét számlapos óra, mely nemesacél óratokkal, karcálló zafírkristály óraüveggel, valamint kaucsuk óraszíjjal készült.
Tömeg | 102 g |
---|---|
Méretek | 43,0 × 43,0 × 11,7 mm |
Különleges tulajdonságok | |
Működési elv | |
Nem | |
Óratok | |
Óratok anyaga | |
Óratok formája | |
Óraüveg | |
Számlap szine | |
Szerkezet | |
Szíj/csat | |
Szíj/csat anyaga | |
Vízállóság |
1889-ben a svájci Le Locle városában a 21 éves George Ducommon hozta létre a Doxa óraműhelyét „Georges Ducommun, Fabrique Doxa”.
1905-be elismerést kapott a belgiumi Liège-ben megrendezett Világkiállításon, majd 1906-ban az anti-mágneses Doxa óra aranyérmet nyert Olaszországban a milánói Világkiállításon.
1908-ban szabadalmat nyújtott be a „8-Day Doxa Caliber”-hez, ami a Bugatti versenyautóinak felszereltségévé vált.
1910-ben hivatalosan is levédte a Doxa óra márkanevet. A svájci cég népszerűségéhez hozzájárult, hogy az első világháborúban, több hadseregnek is készített karórákat.
Ducommun halála után (1936) a cég irányítását veje, Jacques Nardin vette át, aki még nagyobb fejlesztéseket hajtott végre. 1944-ben megalkotta a dátummutatós óraszerkezetet, majd az 50-es években megépítette a visszaszámláló másodpercmutatós mechanizmusú modellt is. 1967-ben érkezett el a cég történetében a csúcspont, amikor Jacques-Yves Cousteau-val együttműködve kifejlesztette a Doxa Sub 300T búvárórát. Az óra különlegessége a háromszáz méteres vízállóság mellett, hogy a felszínre térést segítette egy dekompressziós táblázat, melyet az egy irányban tekerhető lünettán helyeztek el. A narancssárga számlap lehetővé tette, hogy a mély vizek szórványos fényében az óra jól leolvasható legyen. 1970-ben a Doxa a Rolexszel közösen találta fel a héliumszelepet, melynek lényege, hogy a karóra szigetelése a vizet kint tartotta, de a sokkal kisebb molekulájú hélium gáz beszivároghatott, így felszínre érkezéskor a búváróra nem dobta le az üveget.
1978-ban a kvarcóra-láz idején az új tulajdonos az Aubrey & Frères S. A. erősen megnyirbálta a céget. 1997-ben a Jenny család vette át az üzem irányítását, aki új irányelveket szabott és átalakította a vállalatot, a székhelyet Svájcba Bielre helyezték át és Romeo F. Jenny-t nevezték ki vezérigazgatóvá. Neki köszönhetően a Doxa csillaga ma is fényesen ragyog.